צור קשר
צור קשר

שדה חובה

EN
דף הביתפורטל מידעמשאבות חלב מבית Amedaאיך תפתרו בעיות נפוצות בשאיבת חלב
מערכת דין,
03 נובמבר 2016

שאיבת חלב - הסתגלות לאם ולתינוק

שאיבת חלב היא פעולה הדורשת הסתגלות. היא יכולה להתבצע במידה ויש איזו סיבה שבגללה התינוק לא מסוגל לינוק או האם לא מסוגלת להניק ישירות או כשחופשת הלידה מסתיימת והאם בוחרת לשוב לעבודה בזמן שהתינוק עדיין יונק.

 

במקרים אלו אפשר לבצע שאיבת חלב באמצעות משאבה ולהזין את התינוק בחלב אם. כמו בכל פעולה חדשה לאם ולתינוק, גם לשאיבה עלולים להיות קשיים בהתחלה, פעולת שאיבת החלב היא משהו שצירך להתרגל אליו ולכן עלולים לצוץ כל מיני קשיים בהתחלה. את רוב הקשיים ניתן לפתור על ידי תשומת לב לבחירה נכונה של משאבה ותנאי השאיבה.

 

אי נוחות

הדבר החשוב ביותר בזמן שאיבת החלב הוא נוחות לאם, פעולת השאיבה איננה אמורה להיות מעיקה או מכאיבה ולכן כדאי לבדוק מראש את גודל המשאבה המתאים לאם ולצרכיה; בשוק יש משאבות רבות בגדלים שונים, חשמליות גדולות יותר, כאלו שמופעלות על סוללות בגודל בינוני ומשאבות ידניות קטנות. לכל אחת מהן משקל שונה בהתאם לחלקים המרכיבים אותה וכדאי לבדוק את הגודל הנוח לנו. במידה וחשים כאבים בזמן השאיבה כדאי לבדוק שקוטר הקונוס המחובר לשד מתאים בגודלו פטמה. הפעולה לא אמורה לכאוב והכאבים נוצרים מחוסר התאמה בגודל.

 

תפוקה לא מספקת של חלב

לעיתים ניתקל בבעיה כאשר בזמן שאיבת החלב, האם לא מספקת את כמות החלב הנדרשת. במקרה זה כדאי לשים לב למהירות ועוצמת השאיבה. אימא אשר רגילה להניק את תינוקה ועוברת לשאיבה, רגילה לקצב היניקה של התינוק. קצב היניקה של התינוק הוא שמכתיב את כמות החלב המשתחרר. במידה והשאיבה מתחילה בקצב שונה ממה שהורגלת עד עכשיו הדבר עלול ליצור בעיות בייצור החלב.

מומלץ לנסות ולחקות את דפוס היניקה של התינוק, כך שתחילת השאיבה תהיה במהירות הגבוהה ביותר ועומק היניקה יהיה בעוצמה הנמוכה ביותר. זהו למעשה חיקוי של תהליך הגירוי. לאחר שמתחילה זרימת החלב הראשונה, יש להגביר את עומק היניקה עד לרמה הגבוהה ביותר, בה תרגישי נוחות ואז להוריד את המהירות לחצי, כך שהיניקה תהיה עמוקה ואפקטיבית.

 

משאבה לא מתאימה

לאימהות המוצאות עצמן מתעסקות באי הנוחות סביב השאיבה, כדאי לשקול להחליף משאבה למשאבה מסוג אחר. המשאבות החשמליות והמופעלות על סוללות יכולות להגיע עם שתי ערכות כדי לשאוב משני הצדדים בו זמנית ולהקטין את זמן השאיבה, לעיתים הן מרעישות ומחייבות חיבור חשמל זמין, מה שיכול להביא לאי נעימות במידה ואת שואבת במשרד או במקום ציבורי. למשאבה ידנית תמיד תהיה ערכה אחת בלבד ולכן היא שואבת לאט יותר ומעט יותר. הפעלתה פיזית ודורשת פעולה מאומצת  ולכן לא מתאימה למי ששואבת כמויות גדולות של חלב ובאופן אינטנסיבי. חשוב לשים לב  לצרכי השאיבה האינדיבידואלים ולנסות להתאים להם את סוג המשאבה הנכון ביותר.

 

האתר אינו מוסד או ארגון רפואי ואין לראות בכתוב מעלה ייעוץ או אבחון רפואי. בכל נושא יש להיוועץ עם איש צוות רפואי מוסמך.

 

צור קשר
ייעוץ מקצועי
יש למלא את הפרטים הבאים: