צור קשר
צור קשר

שדה חובה

EN
דף הביתפורטל מידעפיזיותרפיהכיצד להשתמש בטייפ קניזיולוגי- פלג גוף תחתון
מערכת דין,
08 יוני 2017

כיצד להשתמש בטייפ קניזיולוגי- פלג גוף תחתון

אי נוחות בחלק הקידמי של הירך

טייפ 1- השתמש ב 2 יחידות טייפ באורך 12.5*5 ס"מ, התחל בהדבקתו מחלקה התחתון של הירך לכיוון החלק העליון, הדבק את הטייפ השני על הטייפ הראשון מצד הירך הפנימי לצד החיצוני בהצלבה שתיווצר הצורה +
טייפ 2- השתמש ב 2 יחידות בגודל 12.5*5 ס"מ, חזור על השלב הראשון, הפעם הדבק את הטייפים בצורת X

תמיכה באגן 

טייפ 1- 25*5 ס"מ, הדבק את הטייפ מחלקו האחורי של האגן לכיוון החלק החיצוני של הירך.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון, הפעם הדבק את הטייפ ס"מ אחד נמוך יותר.

תמיכה בשריר הארבע-ראשי

טייפ 1- 25*5 ס"מ, הנח את הרגל במנח הרצוי, התחל את הדבקת הטייפ בחלקה הפנימי של הברך, המשך בהדבקתו לאורך שריר הארבע-ראשי.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון, הפעם הדבק את הטייפ בצד החיצוני של הברך לאורך שריר הארבע-ראשי.

תמיכה במקרבי ירך

טייפ 1- 25*5 ס"מ, הנח את הרגל במנח הרצוי, התחל את הדבקת הטייפ בחלק הפנימי של הירך מעל הברך והמשך בהדבקתו לכיוון המפשעה.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון הפעם הנח את הטייפ ס"מ אחד למטה.

תמיכה בשריר ההמסטרינג

טייפ 1- 25*5 ס"מ, הנח את הרגל במנח פסיעה (לאונג'), התחל את הדבקת הטייפ מעל הברך בחלק הפנימי של הירך לאורך צידו הפנימי של השריר.
טייפ 2- שמור על מנח הרגל, הנח את הטייפ השני מעל הברך בחלק החיצוני של הירך והמשך בהדבקתו לאורך צידו החיצוני של השריר.

תמיכה בברך

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 25*5 ס"מ, התחל בהדבקת הטייפ בחלק התחתון של פיקת הברך במתח קל, הדבק אותו סביב הברך לכיוון אמצע הירך ללא מתח.
טייפ 2- 25*5 ס"מ, חזור על השלב הראשון הפעם מהצד הפנימי של הברך. התחל וסיים באותן נקודות.

הפחתת כאב של "Jumper's Knee"

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 12.5*5 ס"מ, הדבק מתחת לברך (באיזור גיד הפיקה).
טייפ 2- 25*5 ס"מ, התחל בהדבקת הטייפ מאמצע תחתית פיקת הברך, המשך בהדבקתו לאורך החלק החיצוני של הירך 
טייפ 3- חזור על השלב השני, הפעם הדבק את הטייפ בחלק הפנימי של הירך.

תמיכה בחלק החיצוני של הברך

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 12.5*5 ס"מ, הנח את הברך במנח של 45 מעלות, התחל את הדבקת הטייפ בצד החיצוני של פיקת הברך, מלמטה כלפי מעלה, לכיסוי הרצועה (LCL)
טייפ 2- השתמש בטייפ נוסף בגודל 12.5*5 ס"מ, הדבק אותו על גבי הטייפ הראשון בהצלבה לכיסוי הרצוכה (LCL).
טייפ 3- 25*5 ס"מ, התחל את הדבקת הטייפ בנקודה בין שני הטייפים הקודמים, הדבק לאורך ה- LCL והמשך לאורך החלק החיצוני של הירך.

תמיכה בחלק הפנימי של הברך

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 12.5*5 ס"מ, הנח את הרגל במנח של 45 מעלות, התחל את הדבקת הטייפ בצד פיקת הברך הפנימית מלמטה כלפי מעלה, לכיסוי הרצועה (MCL).
טייפ 2- 12.5*5 ס"מ, הדבק את הטייפ בהצלבה על גבי הטייפ הראשון לכיסוי הרצועה (MCL).
טייפ 3- 25*5 ס"מ, התחל את הדבקת הטייפ בנקודה בין שני הטייפים הקודמים, הדבק לאורך ה- MCL והמשך לאורך החלק הפנימי של הירך.

הפחתת כאב מגיד הפיקה

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 12.5*5 ס"מ, הדבק את הטייפ באלכסון מהבליטה תחת הברך כלפי מעלה בחלק החיצוני של הברך.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון הפעם בחלק הפנימי של הברך

תמיכה בכיפוף ומתיחת הברך

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 25*5 ס"מ, התחל את הדבקת הטייפ בחלק האחורי-פנימי של הברך לכיוון החלק הפנימי של הירך (לאורך השריר).
טייפ 2- חזור על השלב הראשון, הפעם מהחלק החיצוני אחורי של הברך לכיוון ירך אחורית (לאורך השריר).

להקלה על עייפות שריר השוק

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 25*5 ס"מ, התחל בהדבקת הטייפ מהחלק החיצוני התחתון של שריר התאומים כלפי מעלה לאורך צידו החיצוני של השריר.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון הפעם בחלק הפנימי של התאומים.

הקלת כאבים בגיד אכילס

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 25*5 ס"מ, הנח את הרגל במנח בו העקב מורם, הדבק את הטייפ בתחתית העקב לאורך גיד האיכלס ללא מתח בטייפ.
טייפ 2- 12.5*5 ס"מ, הדבק את הטייפ לרוחב גיד אכילס מהצד הפנימי כלפי החיצוני.
טייפ 3- 12.5*5 ס"מ, חזור על השלב השני, אך הפעם הדבק מעל גיד אכילס.

הקלת כאב בעצם השוקה

טייפ 1- 25*5 ס"מ, התחל את הדבקת הטייפ בחלק הפנימי של הקרסול לאורך הצד הפנימי של השוקה.
טייפ 2- 12.5*5 ס"מ, הדבק את הטייפ ישירות על הנקודה הכואבת בהצלבה על הטייפ הראשון.
טייפ 3- חזור על השלב השני אך הפעם הנח את הטייפ כ- 2 ס"מ גבוה יותר.

מפחית עייפות מהחלק הקידמי של עצם השוקה

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 25*5 ס"מ, הדבק אותו בחלק הקידמי של הרגל מקו הקרסול לאורך עצם השוקה.
טייפ 2- 12.5*5 ס"מ, הנח את הטייפ בהצלבה על גבי הטייפ הראשון באמצע עצם השוקה.
טייפ 3- חזור על השלב השני אך הפעם הדבק את הטייפ מעל קו הקרסול.

שיפור יציבות הקרסול

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 25*5 ס"מ, הדבק את אמצע הטייפ בקצה העקב כלפי פנים הרגל. המשך בהדבקת הטייפ לשני צידי הקרוסל, פנימי וחיצוני.
טייפ 2- 25*5 ס"מ, התחל את הדבקת הטייפ בחלק התחתון חיצוני של הבוהן לכיוון גיד אכילס. סיים את הדבקת הטייפ בחלק החיצוני של הקרסול.
טייפ 3- 25*-5 ס"מ, הדבק את הטייפ בתחתית כף הרגל, קרוב לאצבעות, לכיוון העקב וגיד האכילס. הנח את הטייפ ללא מתח.

הפחתת כאב בחלק הפנימי של הקרסול

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 25*5 ס"מ, הדבק את הטייפ מתחילת החלק חיצוני תחתון של כף הרגל, כסה את קשת כף הרגל והמשך לכיוון מעלה.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון, הפעם הדבק את הטייפ 2 ס"מ אחורית יותר.

כאבים בבוהן

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 12.5*2.5 ס"מ והדבק אותו סביב הבוהן ללא מתח.
טייפ 2- 12.5*5 ס"מ, הדבק את הטייפ מתחתית הבוהן צמוד לחלק הפנימי של כף הרגל לכיוון גיד אכילס.

מפחית כאב עקב עצם בוהן בולטת

טייפ 1- השתמש בטיים בגודל 12.5*2.5 ס"מ, הדבק את הטייפ מהחלק הפנימי של הבוהן לכיוון אחורי העקב.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון והנח את הטייפ השני כ- 1 ס"מ מעל הראשון.
טייפ 3- השתמש בשתי חתיכות בגודל 12.5*5 ס"מ, הדבק את שני הטייפים מהחלק העליון של כף הרגל לכיוון תחתית כף הרגל תוך כיסוי החלק התחתון של מפרק הבוהן.

הפחתת עייפות בכף הרגל

טייפ 1- 25*5 ס"מ, הדבק את הטייפ בקצה העקב המשך להדביקו משני צידי הקרסול, פנימי וחיצוני.
טייפ 2- 25*5 ס"מ, הדבק את הטייפ בתחתית הבוהן לאורך הצד הפנימי של תחתית כף הרגל, סביב העקב, לכיוון קשת הרגל. סיים את הדבקתו כמעט בנקודת ההתחלה.
טייפ 3- 25*5 ס"מ, הדבק את הטייפ בצד החיצוני של כף הרגל, בתחתית הזרת, לאורך החלק החיצוני שף כף הרגל, סביב העקב וסיים בנקודת ההתחלה. 

הפחתת כאב מכרית כף הרגל

טייפ 1- השתמש בטייפ בגודל 12.5*5 ס"מ, הדבק אותו על כרית כף הרגל מהחלק הפנימי לכיוון החיצוני.
טייפ 2- חזור על השלב הראשון, הפעם הדבק את הטייפ כ- 2.5 ס"מ נמוך יותר (לכיוון העקב).
טייפ 3- 25*5 ס"מ, הדבק את הטייפ באמצע 2 הטייפים הקודמים בהצלבה מכיוון האמצבעות כלפי העקב וגיד אכילס ללא מתח.

ייעוץ מקצועי
יש למלא את הפרטים הבאים: