צור קשר
צור קשר

שדה חובה

EN
דף הביתפורטל מידעשיקום רצפת אגןטנס חשמלי לטיפול בבריחת שתן ואי שליטה על סוגרים
מערכת דין,
02 פברואר 2017

טנס חשמלי לטיפול בבריחת שתן ואי שליטה על סוגרים

בריחת שתן היא בעיה נפוצה מאוד, כאשר אשה אחת מתוך 4 נשים יסבלו ממנה, בעיקר לאחר לידה ולאחר גיל המעבר.

 

בריחת צואה וגזים היא בעיה נפוצה אצל גברים ונשים כאחד, בעיקר בגיל מבוגר, ולמרות שכיחותה, בשל מבוכה רבה סביב הנושא, המודעות והדיווח לוקים בחסר.

 

טנס חשמלי, שעיקר מטרתו לעזור בחיזוק שרירי רצפת האגן ושליטה על הסוגרים, הוא טיפול מקובל ויעיל מאוד לבריחת שתן וצואה והראה תוצאות חיוביות בשיפור השליטה על שלפוחית השתן ועל פעילות המעי.

 

 

 

 

קיימיים 3 סוגים של דליפת שתן:

  1. Stress incontinence – "דליפת שתן" במאמץ. נגרמת כאשר שרירי הבטן מייצרים לחץ מוגבר על שלפוחית השתן. לדוגמא במקרים של: שיעול, עיטוש, צחוק, פעילות גופנית או הרמת משאות כבדים. "דליפת שתן במאמץ" היא הביטוי הנפוץ ביותר לבריחת שתן ופוגעת בעיקר בנשים, לרוב כתוצאה מהחלשות מוגברת של שרירי רצפת האגן, לאחר לידה או בגיל המעבר.
  2.  Urge incontinence דחיפות במתן שתן. דחף חזק ופתאומי במתן שתן המלווה בכיווץ שלפוחית השתן ודליפת שתן לא רצונית. פוגע בנשים וגברים כאחד, בעיקר בגיל מבוגר. אחת הסיבות לכך היא בעקבות הפרעה לפעילות העצבית שאחראית על שליטה בשלפוחית השתן.
  3. .Mixed incontinence – "דליפת שתן" מעורבת – שילוב של 2 הסוגים הנ"ל.

 

 

בריחת צואה וגזים

פגיעה בשליטה על מעבר צואה וגזים. ישנם גורמים רבים לכך, כאשר הנפוץ ביניהם הוא פגיעה בסוגר של פי הטבעת, לדוגמא במהלך הלידה, ניתוח או נזק לעצב שאחראי לשליטה על הסוגר. בעיה זו מוחמרת בגיל המבוגר.  

 

 

 

 

טיפול בדליפת שתן ובריחת צואה בעזרת טנס חשמלי

 

מכשיר טנסמטרתו להעביר זרם חשמלי לשרירי רצפת האגן, באמצעות החדרת אלקטרודה ואגינלית / אנאלית. הזרם גורם לכיווץ מוגבר שרירי רצפת האגן, שאחראים לשליטה על הסוגרים. מטרת הטיפול היא ללמד את המטופל כיצד עליו לכווץ את שרירי רצפת האגן שלו ולאורך זמן להביא לשיפור בכוח השרירים ובשליטה על הסוגרים ובכך לטפל בסימפטומים של דליפת שתן / צואה.

 

בטיפול בדליפת שתן במאמץ – מטרת הגירוי החשמלי היא לחקות את הכיווץ הרצוני של שרירי רצפת האגן ולגרום לחיזוקם.

בטיפול בדחיפות במתן שתן - מטרת הזרם החשמלי היא לגרות את העצב שאחראי לשליטה על כיווץ שלפוחית השתן ולמנוע כיווץ לא רצוני שלה.

בטיפול בבריחת גזים וצואה – מטרת הטיפול היא שיפור שליטה על פעילות המעי והסוגר של פי הטבעת באמצעות חיזוק שרירי רצפת האגן.

 

האתר אינו מוסד או ארגון רפואי ואין לראות בכתוב מעלה ייעוץ או אבחון רפואי. בכל נושא יש להיוועץ עם איש צוות רפואי מוסמך.

 

ייעוץ מקצועי
יש למלא את הפרטים הבאים: